Om mig

Min bilder
Från början hette denna blogg "mest bara deckare" eftersom jag trodde att jag mest läste deckare. När jag bloggat ett tag upptäckte jag att jag faktiskt läste en del annat också så då fick bloggen byta namn till klok som en bok:-) Bloggen är min läsdagbok där jag i första hand skriver kortfattat om böcker jag läst och ibland även något om film och teve. Läser även barnböcker för min sexåring.

tisdag 16 augusti 2011

LCHF kolakakor

Klicka på bilden så kan ni läsa receptet.

LCHF Kolakakor. Betyg 2 av 5!

För några dagar sedan testade jag ännu ett recept från boken Bakglädje med LCHF, denna gång blev det kolakakor. Jag är väldigt förtjust i "vanliga" kolakakor och jag tycker dessa var helt okej i smaken. Däremot blev det extremt spröda och tunna men det kan ha varit själva bakningen som misslyckades. En person som inte äter LCHF i vanliga fall vågade smaka dem men spottade ut! Fast dottern gillade dem. Tur jag har henne när jag experimenterar i köket:-)

6 kommentarer:

  1. Spännande att läsa om dina test av LCHF-bakverk! Jag äter också lite LCHF-aktig mat (dock inte helt strikt) så det vore kul med lite bakverk som funkar. Hoppas du hittar nåt som du verkligen gillar!

    SvaraRadera
  2. Boksnoken: ja jag hoppas också på att hitta något riktigt bra recept snart:-) Berätta gärna om du har något tips:-)

    SvaraRadera
  3. Hade samma resultat när jag testade detta. Funderar på hur man kan göra för att få dem mer hållabara och tjockare samt sega?

    Du har inte lyckats med något annat recept?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det enda jag lyckats med har varit kladdkaka, tur att jag gillar det:-) Bra recept på glass och mousse har jag också ätit. Detta recept på kladdkaka är bra om du inte testat det. Fast jag använder Lindt 85% choklad.

      http://56kilo.alltforforaldrar.se/lc-lchf-kladdkaka/

      Radera
  4. Jag har också provat att göra kolakakor med samma resultat, väldigt god smak men tokspröda! De går nästan sönder bara man tittar på dem. Efteråt surfade jag runt och fann då ett antal olika recept och de flesta har även ägg i. Det är nog bra och eftersom jag verkligen gillade smaken så ska jag prova receptet en gång till och lägga till ett ägg.

    SvaraRadera