Om mig

Min bilder
Från början hette denna blogg "mest bara deckare" eftersom jag trodde att jag mest läste deckare. När jag bloggat ett tag upptäckte jag att jag faktiskt läste en del annat också så då fick bloggen byta namn till klok som en bok:-) Bloggen är min läsdagbok där jag i första hand skriver kortfattat om böcker jag läst och ibland även något om film och teve. Läser även barnböcker för min femåring.

torsdagen den 29:e december 2011

bokstöd med författare

Bokstöd med Astrid Lindgren.

Vet inte om bokbloggare är i så stort behov av bokstöd? På den tiden när jag köpte böcker och hade dem kvar fyllde jag hyllorna från kant till kant och staplade lite ovanpå också:-) Men om någon skulle vara i behov av bokstöd så finns det med författare på att beställa här. Där kan man även köpa servett/brev-ställ med Selma Lagerlöf. Passande tycker jag:-) Upptäckte att de även har färdiga sång/sago-påsar med olika teman. Ni som inte har barn vet kanske inte vad en sångpåse är men det finns nog på varenda förskola nu för tiden. Jag har funderat på att göra en egen men jag är inte så pysslig av mig och äger ingen symaskin heller så det har inte blivit av. En perfekt dop- eller födelsedagspresent till det lilla barnet.

Sjung en sång, berätta en saga. Samlas kring en magisk påse fylld med små figurer som illustrerar en sång, en saga eller kanske ett rim. Hitta på och berätta egna små sagor och låt fantasin sprudla. Kanske flyttar fler figurer in i påsen som ger inspiration till fler berättelser och sånger.


När jag ändå är inne på att tipsa om diverse prylar måste jag också visa något som inte alls har någon egentlig anknytning till böcker. Inte mer än att många bokbloggare är tanter och tanter cyklar ju med cykelhjälm:-)!?


Har ni sett en sån fin cykelhjälm! Nästan så jag måste skaffa cykel bara för att ha anledning att bära cykelhjälm:-) Finns även i form av gubbkepsar och andra modeller! Hos Systrarna sockervadd.

1 kommentar:

  1. Åh jag såg en variant av bokstödet igår, Tranströmer. Hur snygga som helst!

    SvaraRadera