Om mig

Min bilder
Från början hette denna blogg "mest bara deckare" eftersom jag trodde att jag mest läste deckare. När jag bloggat ett tag upptäckte jag att jag faktiskt läste en del annat också så då fick bloggen byta namn till klok som en bok:-) Bloggen är min läsdagbok där jag i första hand skriver kortfattat om böcker jag läst och ibland även något om film och teve. Läser även barnböcker för min sexåring.

tisdag 3 januari 2012

Avig Maria

Avig Maria, Mia Skäringer. Betyg 4 av 5!

Jag tillhör dem som inte tycker att Mia Skäringer är överdrivet rolig. När jag läste Dyngkåt och hur helig som helst tyckte jag den var mer sorglig än rolig. Tabita ska vi bara inte tala om, en hemsk karaktär. Även om jag kan tänka mig att hon är rolig att spela:-) Inte min humor helt enkelt. Men jag gillar Mia Skäringer som person! Och som författare. I Avig Maria är hon för det mesta dyngallvarlig, ärlig och rak. Hon har så mycket klokhet att förmedla och jag blir lugn och trygg av att läsa om hennes erfarenheter och tankar om livet.

2 kommentarer:

  1. hon är både rolig, allvarlig och sorglig, precis som livet är.

    SvaraRadera
  2. Tack! Det var ett lyckat dop! Åh, håller på att läsa Avig Maria nu!

    SvaraRadera