Om mig

Min bilder
Från början hette denna blogg "mest bara deckare" eftersom jag trodde att jag mest läste deckare. När jag bloggat ett tag upptäckte jag att jag faktiskt läste en del annat också så då fick bloggen byta namn till klok som en bok:-) Bloggen är min läsdagbok där jag i första hand skriver kortfattat om böcker jag läst och ibland även något om film och teve. Läser även barnböcker för min sexåring.

tisdag 17 januari 2012

Villa Bonita

 Villa Bonita, Karin Brunk Holmqvist. Betyg 3 av 5!

Detta är fjärde romanen av Karin Brunk Holmqvist som jag läser. Lika mysig som de övriga men något seg i starten. Lägger faktiskt ifrån mig boken i två veckor innan jag fortsätter men då går det bättre:-) Har funderat över vad det är som gör Karin Brunk Holmqvists böcker så trevliga. Tror det är känslan av att allt ordnar sig. För både den lilla enskilda människan och livet i stort finns det hopp och möjlighet till förändring. Det är aldrig för sent i hennes böcker. Det är en skön och avslappnande känsla:-) 

3 kommentarer:

  1. Det finns också en glädje och lycka över de små tingen i hennes böcker som är härlig!

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag skrev en lååång kommentar till dig igår men uppkopplingen bröts och allt försvann :( Av någon anledning kan jag inte svara på din kommentar i vår blogg, något strular med bloggen. Men jag kan svara här på frågorna ang barnens skola. Länk till skolan: http://www.havenacademyphuket.com/ . Det är en svensk/engelsk skola och en internationell förskola med två- eller trespråkiga barn. De lär sig engelska och thai och det är jätteroligt! Vi ska vara här i 3 månader och Tessan med familj är här i 2 månader. Det är många barn som går i skolan jämt, som bor här året om, men de flesta är här längre eller kortare perioder. Man kan gå i två veckor också om man är här på semester. Vi bokade 6 månader innan för att vara säkra på plats, men jag tror inte att man behöver vara ute i så god tid. Det finns en till svensk skola här också! Läs mer på hemsidan om du är intresserad! Kram Lotta

    SvaraRadera