Om mig

Min bilder
Från början hette denna blogg "mest bara deckare" eftersom jag trodde att jag mest läste deckare. När jag bloggat ett tag upptäckte jag att jag faktiskt läste en del annat också så då fick bloggen byta namn till klok som en bok:-) Bloggen är min läsdagbok där jag i första hand skriver kortfattat om böcker jag läst och ibland även något om film och teve. Läser även barnböcker för min femåring.

söndagen den 10:e juni 2012

Det Gud inte såg

Det Gud inte såg, Helena Zweigbergk. Betyg 4 av 5!

För tankarna till Minette Walters står det på framsidan av min upplaga och det stämmer faktiskt! Varför har jag väntat så länge med att läsa denna? Har för mig att det ska vara en serier och att det ska finnas fler böcker med fängelseprästen Ingrid i huvudrollen, är det någon som vet? Jag gillar Ingrid mycket men tycker emellanåt att hon är väl naiv och nyfiken. Fast det hade nog inte blivit någon bok annars. Berättelsen är skriven i jagform och allt drivs framåt av hennes tankar och aktiviteter. Hoppas på lite mer dialog till nästa bok:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar