Om mig

Min bilder
Från början hette denna blogg "mest bara deckare" eftersom jag trodde att jag mest läste deckare. När jag bloggat ett tag upptäckte jag att jag faktiskt läste en del annat också så då fick bloggen byta namn till klok som en bok:-) Bloggen är min läsdagbok där jag i första hand skriver kortfattat om böcker jag läst och ibland även något om film och teve. Läser även barnböcker för min sexåring.

lördag 16 juni 2012

Niceville (film)

Niceville (filmen). Betyg 4 av 5!

Hur vanligt är det att filmen är bättre än boken!? När det gäller Niceville tycker jag nog att det är så. Det skulle i och för sig kunna bero på att jag inte minns boken i detalj, eller är det just det, att jag läst boken och därför kan fylla i händelser och karaktärer när jag ser filmen. Det som är bättre med filmen är nog just att allt är lite bättre:-), lite mer tillrättalagt, lite lyckligare, mer perfekt. Minns inte exakt hur allt ordnade till sig i boken utan mest att det inte gjorde det. I boken känns mycket oavslutat, i filmen får man tydliga avslut. Jag behövde väl inte bli jätteförvånad över att det är Disney som står bakom filmen:-)



Hihi, gick nu tillbaka för att se vad jag skrev om boken och blev ganska förvånad. Tydligen tyckte jag att det blev för rosenskimrande och gulligt:-) Ungefär som jag tyckte med filmen då, fast i filmversionen gillar jag det. Beror kanske på vilket humör man är på...


1 kommentar:

  1. JAg tyckte oxå mycket om både bok och film. Det va nog bra att inte se filmen direkt efter att ha läst boken utan att vänta ett litet tag!

    SvaraRadera