Om mig

Min bilder
Från början hette denna blogg "mest bara deckare" eftersom jag trodde att jag mest läste deckare. När jag bloggat ett tag upptäckte jag att jag faktiskt läste en del annat också så då fick bloggen byta namn till klok som en bok:-) Bloggen är min läsdagbok där jag i första hand skriver kortfattat om böcker jag läst och ibland även något om film och teve. Läser även barnböcker för min femåring.

lördagen den 23:e juni 2012

Paradisoffer

Paradisoffer, Kristina Ohlsson. Betyg 4 av 5!

Paradisoffer har funnits i min reservationslista ett bra tag och jag har fått vänta och vänta. Blev glad när jag kunde hämta den lagom till midsommarhelgen men tyvärr var den för bra för att vara hela helgen:-) Ända sedan jag såg en intervju med Kristina Ohlsson (vilket var innan jag läste första boken) och fick veta att hon jobbade med terroristfrågor i Wien, så har jag sett fram emot en sån här bok. Där hon faktiskt skriver om terrorism! Enligt mig är denna hennes klart bästa men den skiljer sig en del från de tre tidigare som är mer klassiska deckare. I Paradisoffer står karaktärerna Fredrika och Alex vid sidan om och det är intrigen som är i centrum. Mycket bra och spännande och jag hoppas få läsa mer på detta tema.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar