Om mig

Min bilder
Från början hette denna blogg "mest bara deckare" eftersom jag trodde att jag mest läste deckare. När jag bloggat ett tag upptäckte jag att jag faktiskt läste en del annat också så då fick bloggen byta namn till klok som en bok:-) Bloggen är min läsdagbok där jag i första hand skriver kortfattat om böcker jag läst och ibland även något om film och teve. Läser även barnböcker för min sexåring.

söndag 1 juli 2012

Förnöjsamhet


 Förnöjsamhet, Stefan Edman och Tore Hagman. Betyg 3 av 5!


En tunn liten bok med fina bilder som uppmuntrar till eftertänksamhet och att "bara vara".  Boken tar upp ämnen som pryl- och statuspress, girighet och varaktig livsstil. Även om detta så klart är aktuellt alltid, året runt, så finns det ändå något väldigt somrigt över boken. Jag förknippar nog ordet förnöjsam med just sommar. Det är en bok som passar bra att läsa i hängmattan, när man är just förnöjd, och sedan fundera över vilka förändringar man ska göra i sitt liv till hösten. Alltså en bok som passar bra att läsa just på sommaren:-)


1 kommentar: