Om mig

Min bilder
Från början hette denna blogg "mest bara deckare" eftersom jag trodde att jag mest läste deckare. När jag bloggat ett tag upptäckte jag att jag faktiskt läste en del annat också så då fick bloggen byta namn till klok som en bok:-) Bloggen är min läsdagbok där jag i första hand skriver kortfattat om böcker jag läst och ibland även något om film och teve. Läser även barnböcker för min femåring.

söndagen den 5:e augusti 2012

Alfons, Milla och Modig

Hela semestern har jag tänkt gå på bio men det har inte funnits någon film som fallit mig i smaken. Nu är semestern slut men igår blev det i alla fall matiné med dottern, Alfons och Milla. Det var också trevligt:-) Fyra stycken kortfilmer, sammanlagt 40 minuter och det är ungefär vad min fyraåring klarar att sitta still och titta. Det var tredje gången vi var på bio tillsammans, innan har vi sett Kalas Alfons, två gånger:-)

När vi väntade på att filmen skulle börja var det mycket andra barn och föräldrar som också skulle på bio. De flesta skulle dock till Madagaskar visade det sig. Jag läste i reklamtidningen om en film som ska ha premiär i höst som lät intressant. Pixars nya satsning Modig. En rödhårig prinsessa spelar huvudrollen och filmen utspelar sig i det skotska kungadömet för cirka 1000 år sedan. Men enligt regissören Mark Andrews är det ingen traditionell prinsessfilm;

Detta är inte en saga. En saga är lättare och mer magisk. I vår film hittar hon ingen prins som kommer att rädda henne ur hennes dilemma. Hon räddar sig själv och löser sina egna problem. Den riktiga definitionen av mod är att rannsaka sig själv och se vem du verkligen är och sedan stå upp för det. Det är det som filmen handlar om, berättar Andrews.

Låter som en film jag skulle kunna stå ut med att se:-) Frågan är bara om dottern kan se en sån lång film, antar att den kommer vara runt en och en halv timme.

3 kommentarer:

  1. Du kan få låna Ebba om du vill se den! Låter bra faktiskt!

    SvaraRadera
  2. Du kan låna mig också, låter som en film i min smak;) Inte så många filmer som är det!

    SvaraRadera