Om mig

Min bilder
Från början hette denna blogg "mest bara deckare" eftersom jag trodde att jag mest läste deckare. När jag bloggat ett tag upptäckte jag att jag faktiskt läste en del annat också så då fick bloggen byta namn till klok som en bok:-) Bloggen är min läsdagbok där jag i första hand skriver kortfattat om böcker jag läst och ibland även något om film och teve. Läser även barnböcker för min femåring.

lördagen den 18:e augusti 2012

Den absolut sanna historien om mitt liv som halvtidsindian


Mitt absolut sanna liv som halvtidsindian, Sherman Alexie. Betyg 4 av 5!

Den här boken passerade jag på ungdomsavdelningen och fastande för den galna titeln:-) Den är lättläst och medryckande och jag får insyn i en värld jag inte kände till sedan tidigare. Indianreservat är något jag förknippar med gamla västernfilmer men de existerar fortfarande i USA. Berättelsen bygger på ståuppkomikern Sherman Alexies egna upplevelser. 

3 kommentarer:

  1. jag läste serietidningar, min kusins...

    SvaraRadera
  2. Den tycker jag är jättebra och den är även allvarlig mitt i allt det roliga. Tyvärr är den inte så populär på skolan där jag jobbar; eleverna tycker mest den är konstig.

    SvaraRadera