Om mig

Min bilder
Från början hette denna blogg "mest bara deckare" eftersom jag trodde att jag mest läste deckare. När jag bloggat ett tag upptäckte jag att jag faktiskt läste en del annat också så då fick bloggen byta namn till klok som en bok:-) Bloggen är min läsdagbok där jag i första hand skriver kortfattat om böcker jag läst och ibland även något om film och teve. Läser även barnböcker för min sexåring.

lördag 4 augusti 2012

Den hemliga dottern


 Den hemliga dottern, Shilpi Somaya Gowda. Betyg 3 av 5!

Den hemliga dottern griper tag i mig med en gång och läsning drivs framåt i snabb takt för att sedan sluta i stor besvikelse. Ja, det kunde slutat värre. Nu blir det någon slags kompromiss men ändå inte alls som jag hoppats. Tråkigt. Kan inte skriva mer om saken utan att avslöja för mycket. Den är lättläst och emellanåt ganska ytligt berättat men för mig som är otålig läsare passar det bra:-) Författaren Shilpi Somaya Gowda är född och uppväxt i Kanada men hennes föräldrar kommer från Indien där en stor del av historien utspelar sig.  Boken har gjort stor succé och sålts till över tjugo länder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar