Om mig

Min bilder
Från början hette denna blogg "mest bara deckare" eftersom jag trodde att jag mest läste deckare. När jag bloggat ett tag upptäckte jag att jag faktiskt läste en del annat också så då fick bloggen byta namn till klok som en bok:-) Bloggen är min läsdagbok där jag i första hand skriver kortfattat om böcker jag läst och ibland även något om film och teve. Läser även barnböcker för min sexåring.

måndag 24 september 2012

Dandy

 Dandy, Jan Guillou. Oavslutad! 

Är nästan säker på att jag skev ett inlägg om denna boken tidigare idag men nu är det borta!? I alla fall, efter cirka 140 sidor ger jag upp. Den är otroligt tråkig och helt meningslös. Gillade första delen i serien, Brobyggarna, mycket, så det är en besvikelse. Om någon har orkat läsa igenom hela denna får ni gärna berätta vad som händer, om något händer!? Bra att veta i fall jag bestämmer mig för att ge tredje delen en chans.


2 kommentarer:

  1. Jag hörde Guillou berätta på en litterär båtsalong och blev trött på att han är så självgod så jag har inte ens läst Brobyggarna. Han lät som att han är den första som skriver om hela nittonhundratalet...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag fick faktiskt också det intrycket när jag såg honom prata om serien i en intervju:-) Får se om jag bryr mig om nästa del...

      Radera