Om mig

Min bilder
Från början hette denna blogg "mest bara deckare" eftersom jag trodde att jag mest läste deckare. När jag bloggat ett tag upptäckte jag att jag faktiskt läste en del annat också så då fick bloggen byta namn till klok som en bok:-) Bloggen är min läsdagbok där jag i första hand skriver kortfattat om böcker jag läst och ibland även något om film och teve. Läser även barnböcker för min sexåring.

torsdag 6 september 2012

En hedersam kvinna


 En hedersam kvinna, Jennie Silis. Betyg 3 av 5!

Lättläst och intressant reportagebok om kvinnors situation i Marocko. Författaren har följt arbetet på ett hem som hjälper gravida, ogifta kvinnor och vi får lära känna en del av dem närmare. Hon tar också upp lagar som rör äktenskap, familj och barn i Marocko, många annorlunda från våra svenska. Visste ni till exempel att det i Marocko är förbjudet att ha sex om man inte är gift!?

1 kommentar:

  1. det var säkert förbjudet i Sverige med... förr var ju skammen att vara ensamstående mor stor.

    SvaraRadera