Om mig

Min bilder
Från början hette denna blogg "mest bara deckare" eftersom jag trodde att jag mest läste deckare. När jag bloggat ett tag upptäckte jag att jag faktiskt läste en del annat också så då fick bloggen byta namn till klok som en bok:-) Bloggen är min läsdagbok där jag i första hand skriver kortfattat om böcker jag läst och ibland även något om film och teve. Läser även barnböcker för min sexåring.

onsdag 12 september 2012

Innan du dog


Innan du dog, Grebe och Träff. Betyg 3 av 5!

Gillar inte att behöva erkänna det, för jag tyckte om Grebe och Träffs två första deckare mycket, men detta var en besvikelse. De första 100 sidorna eller så är extremt trista och dessutom fortsätter huvudpersonen, psykologen Siri, att sakna och tjata om sin döda make. Okej för att det kanske är realistiskt, men kommer en till bok älta hennes sorg sida upp och ned så kommer jag inte läsa den! Det blir trots allt en trea i betyg eftersom den efter första halvan blir bättre och intrigen är intressant.

3 kommentarer:

  1. Och jag som tyckte att den var bättre än de tidigare...

    SvaraRadera
    Svar
    1. De flesta verkar gilla denna mycket så kanske är det mig det är "fel" på:-)

      Radera
  2. Jag har inte hunnit läsa denna ännu, men ska beställa den på biblioteket med en gång. Dock misstänker jag att jag kommer att hålla med dig... :-)

    SvaraRadera