Om mig

Min bilder
Från början hette denna blogg "mest bara deckare" eftersom jag trodde att jag mest läste deckare. När jag bloggat ett tag upptäckte jag att jag faktiskt läste en del annat också så då fick bloggen byta namn till klok som en bok:-) Bloggen är min läsdagbok där jag i första hand skriver kortfattat om böcker jag läst och ibland även något om film och teve. Läser även barnböcker för min sexåring.

söndag 16 september 2012

Invandrarna

Invandrarna, Vilhelm Moberg. Betyg 4 av 5!

Jag är en sån som gärna lockas av ett snyggt omslag eller intressant baksidestext men så var det inte i det här fallet:-) Såg alla böcker ut så här förr i tiden? Hur gjorde de reklam för sig? Just denna bok är ju nummer två så den säljer sig på ettan. En riktig bladvändare är det trots att jag tror mig veta vad som ska hända. Jag har ju sett filmen men tänker att det kanske kommer något nytt. Det gör det inte, men den är lika bra ändå:-)

1 kommentar:

  1. Jag älskar den här serien! Och jag gissar att boken har haft ett snyggt pappersomslag. De flesta böcker, även nyutgivna, är ju rätt intetsägande utan sitt omslagspapper.. :)

    SvaraRadera