Om mig

Min bilder
Från början hette denna blogg "mest bara deckare" eftersom jag trodde att jag mest läste deckare. När jag bloggat ett tag upptäckte jag att jag faktiskt läste en del annat också så då fick bloggen byta namn till klok som en bok:-) Bloggen är min läsdagbok där jag i första hand skriver kortfattat om böcker jag läst och ibland även något om film och teve. Läser även barnböcker för min femåring.

lördagen den 13:e oktober 2012

Den nakna sanningen

 Den nakna sanningen, Daniel Nyhlén och Linda Rosing. Betyg 3 av 5!

Jag såg inte Big Brother när Linda Rosing var med men har som boende i Sverige inte kunnat undgå att se och läsa om henne i alla möjliga sammanhang. Hade en del förutfattade meningar om vad hon är för en människa och boken bekräftar dem. Vet inte om det är bra eller dåligt:-)? Men boken är ganska kul ändå, det är intressant att läsa om hur mycket en människa kan offra för kändisskapet. Den innehåller också bilder på Linda som liten, inga större likheter med dagens, och bilder på brösten före och efter förstoringen. Lättläst och välskrivet av kändisjournalisten Daniel Nyhlén.


Utdrag ur boken;
När jag kom hem till Västerås efter en veckas festande var jag helt uppsvälld av all sprit. Jag hade halsfluss, var söndersupen och mådde bara så fruktansvärt dåligt. Samtidigt kunde jag inte glömma tillvaron på Gotland. Jag var imponerad och längtade tillbaka. Det var allt jag någonsin hade drömt om. En skön värld där jag fick vara i centrum bland alla vackra och coola människor.


1 kommentar: