Om mig

Min bilder
Från början hette denna blogg "mest bara deckare" eftersom jag trodde att jag mest läste deckare. När jag bloggat ett tag upptäckte jag att jag faktiskt läste en del annat också så då fick bloggen byta namn till klok som en bok:-) Bloggen är min läsdagbok där jag i första hand skriver kortfattat om böcker jag läst och ibland även något om film och teve. Läser även barnböcker för min sexåring.

lördag 6 oktober 2012

Helgonet


Helgonet, Carin Gerhardsen. Betyg 3 av 5!

En klassisk svensk deckare, underhållande för stunden och sedan glömmer man den. Många personer att hålla reda på och det känns som saker hoppas över eller har jag missat något!? Trots det tycker jag nog detta är hennes bästa i Hammarbyserien så här långt. Framförallt känns det på något märkligt sätt uppiggande att läsa om mord och tortyr efter Mobergs deprimerande avslutning av Utvandrarserien.


3 kommentarer:

  1. Jag gillar sista meningen i inlägget - skrattade högt när jag läste den! :-)
    Utvandrarserien står här i bokhyllan och har inte blivit läst (förutom första delen, som jag läste för jättelänge sedan), men någon gång ska det bli av...

    SvaraRadera
    Svar
    1. De två första är bäst, sedan blir det bara deppigt.

      Radera