Om mig

Min bilder
Från början hette denna blogg "mest bara deckare" eftersom jag trodde att jag mest läste deckare. När jag bloggat ett tag upptäckte jag att jag faktiskt läste en del annat också så då fick bloggen byta namn till klok som en bok:-) Bloggen är min läsdagbok där jag i första hand skriver kortfattat om böcker jag läst och ibland även något om film och teve. Läser även barnböcker för min femåring.

torsdagen den 18:e oktober 2012

Jag ville bara dansa

 Jag ville bara dansa, Lotten Säfström. Betyg 3 av 5! 

Det här är en självbiografi som handlar om författarens liv som alkoholist. Från barndom, med första fyllan vid åtta års ålder, till tillfrisknande många år senare. Riktigt plågsamt är det att läsa om när hon får barn. Dels att hon super när hon har barnet hos sig, sedan att barnet tas ifrån henne, och när hon så småningom blir nykter börjar hennes kamp för att få tillbaka sin dotter. Boken är lättläst, välskriven och spännande. Fram till sista sidorna är man osäker på hur det ska gå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar