Om mig

Min bilder
Från början hette denna blogg "mest bara deckare" eftersom jag trodde att jag mest läste deckare. När jag bloggat ett tag upptäckte jag att jag faktiskt läste en del annat också så då fick bloggen byta namn till klok som en bok:-) Bloggen är min läsdagbok där jag i första hand skriver kortfattat om böcker jag läst och ibland även något om film och teve. Läser även barnböcker för min femåring.

onsdagen den 24:e oktober 2012

Torka aldrig tårar utan handskar- teve


 Tillsammans med stora delar av befolkningen har jag sett de tre delarna av Jonas Gardells dramaserie Torka aldrig tårar utan handskar. Kan inte säga annat än att den är väldigt bra gjord men samtidigt undrar jag vad som är meningen att man ska få ut av den. Jag blir otroligt illa berörd och mådde dåligt efter varje avsnitt. Så till den grad att jag absolut inte kommer utsätta mig för att läsa boken. Känner lättnad över att serien är slut.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker som Gardell själv har sagt att serien handlar om att inte glömma vad som hände för trettio år sedan för att vi ska göra världen bättre!

    Jag har skrivit ett längre inlägg om serien på min blogg idag och jag hyllar och lovordar den!

    SvaraRadera